flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду за 2014 рік

 

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи

 Сосницького районного суду за 2014 рік  

         Наказом ДСА України від  05.06.2006 року   55 (в редакції Наказу ДСА України від 02.07.2012 року №  73 ) зі змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, відповідно до наказу Державної судової адміністрації України   82 від 17.06.2010 року «Про затвердження форми звітності № 1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ» та Інструкції щодо її заповнення і подання», наказом ДСА України № 41 від 22.03.2013 року, наказом ДСА України   153 від 21.11.2012 року, наказом ДСА України  № 172 від 21.12.2012 року затверджені форми статистичних звітів за формами 1, 1-1, 1-ОП, 1-1-ОП, 1-Л 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6-8, 10 (судовий збір), які подаються загальними районними судами до ТУ ДСА областей України в електронному та паперовому вигляді у строки відповідно до графіків подачі звітів, затверджених наказом обласних ТУ ДСА України, за допомогою комп’ютерної програми документообігу в судах «Д-3».  

    Протягом 2014 року працівники Сосницького райсуду проводили внесення даних по справах усіх категорій до комп’ютерної програми документообігу суду «Д-3» .

         Сосницьким районним судом складені та направлені в електронному та паперовому вигляді до ТУ ДСА України у Чернігівській області відповідно до вищезазначених наказів та листа ТУ ДСА України в Чернігівській області    02-19/1394/14-вих від 18.12.2014 року всі вищевказані форми статистичних звітів 06 січня 2015 року про роботу суду за  2015 рік.

         Перед формуванням звітів було проведено перевірку правильності та достовірності внесеної до КП «Д-3» інформації по всіх категоріях справ, тому відображені дані відповідають фактичним.    

         У  формі 1-1 статзвіту «Звіт судів першої інстанції про розгляд матеріалів кримінального провадження»  відображено кількість та результати розгляду кримінальних проваджень відповідно до КПК України 2012 року.

         Так, у першому розділі даного звіту відображено  загальні дані по справах кримінального провадження, зокрема, з обвинувальним актом, справах у порядку виконання судових рішень, справах за клопотаннями слідчого, прокурора та інші.

         Найбільша кількість кримінальних проваджень (розділ 2), що надійшли та розглянуті за звітний період, обліковані за ст. 185 КК України – перебувало в провадженні 27 кримінальних проваджень щодо 33 осіб. 25 проваджень на кінець звітного періоду розглянуті ( в т.ч. 24 з постановленням вироку (ухвали)), 2 провадження відносно 2-х осіб залишилися не розглянутими.     

         Застосовано запобіжних заходів слідчими суддями 14 (розділ 5 звіту), з яких винесені постанови про особисте зобов’язання – 3, тримання під вартою -6, встановлення домашнього арешту – 5.

         За оскарженими 10-ма вироками 10 справ щодо 12-ти осіб направлено до апеляційного суду. З них  повернуто без розгляду 2 кримінальні провадження, скасовано 3 вироки відносно 3-х осіб, 2 вироки залишено без змін,  3 кримінальні провадження відносно 5-ти осіб перебувають в апеляційному суді.

Відповідно до звіту за формою 1-1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами матеріалів кримінального провадження» наростаючим підсумком за 1-ше півріччя 2014 року  2 кримінальні провадження не призначені до підготовчого провадження понад 5 діб (з незначним порушенням термінів) з причин перебування судді на лікарняному.

 Загальна кількість проваджень, розгляд яких відкладався, становить 16. По кримінальних провадженнях за звітний період відображено 31 факт відкладення розгляду справ із причин: 5 – неприбуття обвинуваченого, 1 – неприбуття захисника, 1- неприбуття свідків, 1 – у зв’язку зі зміною обвинувачення, 3 – підготовки захисту обвинуваченого від зміненого обвинувачення, 18 –  інші причини (хвороба судді, за клопотанням прокурора, виклик свідків і т. інше). Відносно 8-ми обвинувачених та 1-го свідка судом застосовано примусові приводи.

         Щодо справ позовного провадження (зі звіту форми 2-Ц) необхідно зазначити, що за 2014 рік  із 245 цивільних справ позовного провадження, що перебували в суді у звітному періоді, найбільше справ по спорах, що  виникають із сімейних правовідносин – 93 ( розірвання шлюбу – 46, стягнення аліментів – 39, про позбавлення батьківських прав – 4, про встановлення батьківства - 1). Значну частину становлять справи по спорах  про спадкове право – надійшло у звітному періоді 38, а також спори, що виникають із договорів  – 42. В порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року у  2014 році кількісна характеристика по надходженню позовних заяв – 245 цивільна справа позовного провадження перебували в провадженні суду в 2013 році – не змінилася.

         Проблем при складанні звіту не виникало. Але слід зазначити, що в довідці до звіту мали б відображатися показники не тільки по справах позовного провадження, але й окремого, що давало б можливість більш достовірно відображати всі справи, розгляд по яких відкладено. Також було б корисно збільшити кількість рядків, що деталізують причини відкладення згідно переліку, що застосовується при складанні технологічного документу «Внесення дат слухання».    

         Із порушенням процесуальних строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України,  цивільні справи чи матеріали не розглядалися.

         За 2014 рік до суду надійшло 19 апеляційних скарг по 19-ти цивільних справах. Всі скарги направлені до апеляційного суду. З них 18 справ станом на кінець звітного періоду повернулися: по 5-ти рішення скасовані, по 5-ти – змінено, 8 рішень залишені без змін. 1 справа перебуває в апеляційному суді.

         По обліку судового збору в звіті форми 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» відображено відомості щодо справляння судового збору та пільги щодо сплати судового збору. Так, із  152 позовних заяв майнового характеру, що надійшли до суду у звітному періоді, по розрахунковій сумі судового збору 50356 грн., по 83 позовних заявах фактично сплачено судового збору на суму 33631грн, ( з них повернуто ухвалами суду 2324 грн. по 7-ми справах), по 63 справах присуджено за рішенням суду в Державний бюджет 15834 грн. судового збору,  по 69 справах позивачі звільнені від сплати на суму 17033 грн  відповідно до ст. 5 ЗУ «Про судовий збір». Всього сплачено 61837 грн судового збору при подачі до суду по всіх категоріях справ.

         Порівняно з аналогічним минулорічним звітним періодом спостерігається  збільшення надходжень, сплачених до бюджету сум судового збору (53360грн. – за 2013 рік). 

З 21 адміністративної справи ( відповідно до КАС України – форма 2-А), що перебували в провадженні Сосницького райсуду в 2014 році, 18 справ закінчено провадженням, з них із прийняттям постанов - 15, з яких 11 із  задоволенням позову, тоді як у 2013 році з 26 адміністративних справ, що перебували в провадженні суду, закінчено провадженням 25, з яких винесено 20 постанов про задоволення позову.

Щодо якості розгляду адміністративних справ слід зазначити, що з 9-ти оскаржених та направлених до апеляційного суду повернулися як розглянуті 7 справ, по яких 1 постанова скасована, решта   6 апеляційним судом залишені без змін, 2 справи перебувають в апеляційній інстанції.

В звіті форми 3 «Звіт про розгляд судами справ про адміністративні правопорушення та щодо осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності» відображено 366 справ про адміністративні правопорушення, що перебували в провадженні, з яких розглянуто 323 протягом  звітного періоду. З усіх категорій справ найбільше адмінматеріалів до суду надійшло за ст. 130 КУпАП, а саме: перебувало в провадженні 166 справ, розглянуто 132, повернуто для належного оформлення 38. В порівнянні з 2013 роком (перебувало в провадженні 499 справ) спостерігається зменшення надходження адміністративних матеріалів до суду.

За результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення на 276 осіб були накладені такі види адміністративних стягнень: 1 попередження,  178 штрафів на суму 160241 грн., 45 - позбавлення спеціального права, звання, 26 – громадські роботи, 26 – адміністративні арешти. Як додаткові стягнення по по 2-х справах застосовано оплатне вилучення предмета, 26-ти справах - конфіскація предмета, грошей.

Відносно 10-ти неповнолітніх осіб застосовано захід впливу, передбачений ст. 24-1 КУпАП.

         За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення відносно 37 осіб провадження у справах закриті.

На кінець звітного періоду залишилася нерозглянутими 5 справ про адміністративне правопорушення.

4 постанови оскаржені до апеляційного суду. В результаті розгляду апеляційним судом  2 постанови залишено без змін, 1 скасована, 1 перебуває в апеляційному суді.

         Проаналізувавши розділ 1 (дані щодо виконавчих документів, виданих судом ) звіту форми 4 (звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині майнових стягнень), слід вказати, що в звітному періоді нинішнього року видано судом 359 виконавчих документів на суму 178312 грн., тоді як у   2013 році судом видано 148 виконавчих документів на суму 123453 грн.  Різницю щодо  суми по виданих судом виконавчих документах 2013 року у порівнянні з нинішнім становлять виконавчі документи про відшкодування матеріальних збитків, завданих злочинами.

         Відповідно до «Інструкції щодо формування картки картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження» (далі – Інструкція), затвердженої наказом ДСА України № 169 від 05.12.2013 року формуються  картки в КП «Діловодство загальних судів» на осіб, вироки ( постанови, ухвали ) по яких набрали законної сили. Починаючи з 1-го січня 2014 року щоквартально судами  до ТУ ДСА України у Чернігівській області надається інформація про кількість сформованих карток (відповідно до п. 4.2 Інструкції). Починаючи з першого кварталу 2013 року відповідно до наказу ДСА України    95 від 25.05.2011 року та змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України  № 61 від 25.04.2013 року, Сосницький райсуд  щоквартально, за півріччя, за 9 місяців та рік подає звіт форми 6-8 «Про кількість осіб, засуджених, виправданих, справи щодо яких закрито, неосудних, до яких застосовано примусові заходи медичного характеру та види кримінального покарання».  Складнощів при складанні даного звіту не виникало.

Протягом звітного періоду судом надавалася інформація про розгляд  справ та акти звірки за певними показниками  до Сосницького районного управління статистики, до Сосницької районної прокуратури, до Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області та інших установ.

  До апеляційного суду Чернігівської області щомісячно направляється інформація щодо строків розгляду по кримінальних та цивільних справах.       

         Для оперативного та достовірного відображення даних у всіх формах звітів слід усім відповідальним  працівникам, на яких покладено обов’язки по первинному обліку справ та матеріалів і статистичної звітності в суді, достовірно й точно вносити інформацію по справах у статкартках, своєчасно ознайомлюватися з інформацією про поновлення КП документообігу суду «Д-3», чітко дотримуватися вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційному суді міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, інших нормативних актів.

 

 

Голова Сосницького районного суду                                                І.А. Смаль

Вик.  Морус О.М., 2-02-24