flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду за 2015 рік

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду

за 2015 рік        

         Наказом ДСА України від  05.06.2006 року  № 55 (в редакції Наказу ДСА України від 02.07.2012 року №  73 ) зі змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 82 від 17.06.2010 року «Про затвердження форми звітності № 1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ» та Інструкції щодо її заповнення і подання», наказом ДСА України № 41 від 22.03.2013 року, наказом ДСА України № 153 від 21.11.2012 року, наказом ДСА України № 172 від 21.12.2012 року затверджені форми статистичних звітів за формами 1, 1-1, 1-ОП, 1-1-ОП, 1-Л 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6-8, 10 (судовий збір), які подаються загальними районними судами до ТУ ДСА областей України в електронному та паперовому вигляді у строки відповідно до графіків подачі звітів, затверджених наказом обласних ТУ ДСА України, за допомогою комп’ютерної програми документообігу в судах «Д-3».  

    Протягом 2015 року працівники Сосницького райсуду вносили дані по справах усіх категорій до комп’ютерної програми документообігу суду «Д-3» .

         Сосницьким районним судом складені та направлені в електронному та паперовому вигляді до ТУ ДСА України у Чернігівській області відповідно до вищезазначених наказів та листа ТУ ДСА України в Чернігівській області № 02-20/4614/15-вих від 22.12.2015 року всі вищевказані форми статистичних звітів 06 січня 2015 року про роботу суду за  2015 рік.

         Перед формуванням звітів було проведено перевірку правильності та достовірності внесеної до КП «Д-3» інформації відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах  міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затверджене рішенням РС України № 25 від 02.02.2015 року, по всіх категоріях справ, тому відображені дані відповідають фактичним.

         У  формі 1-1 статзвіту «Звіт судів першої інстанції про розгляд матеріалів кримінального провадження»  відображено кількість та результати розгляду кримінальних проваджень відповідно до КПК України 2012 року.

         Так, у першому розділі даного звіту відображено  загальні дані по справах кримінального провадження, зокрема, з обвинувальним актом, справах у порядку виконання судових рішень, справах за клопотаннями слідчого, прокурора та інші.

         Найбільша кількість кримінальних проваджень (розділ 2), що надійшли та розглянуті за звітний період, обліковані за ст. 185 КК України – перебувало в провадженні 47 кримінальних проваджень щодо 48 осіб, з яких на кінець звітного періоду 44 розглянуті.        

         Застосовано 8 запобіжних заходів слідчими суддями  (розділ 5 звіту).

         За оскарженими 7 вироками щодо 7 осіб справи направлено до апеляційного суду. З них 1 скасовано, 2 вироки змінено, 4 інші вироки залишені без змін.

Відповідно до звіту за формою 1-1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами матеріалів кримінального провадження» наростаючим підсумком за 2015 рік  перебувало в провадженні 90 матеріалів, з яких 84 розглянуто.

 Загальна кількість проваджень, розгляд яких відкладався, становить 35. По кримінальних провадженнях за звітний період відображено 81 факт відкладення розгляду справ із причин: 13– неприбуття обвинуваченого, 1 – хвороба обвинуваченого, 2 – неприбуття захисника, 14 – неприбуття свідків (потерпілих), 4 неприбуття інших учасників процесу, 1 – підготовка захисту обвинуваченого від зміненого обвинувачення, 4 – проведення експертизи у випадках та порядку, передбачених ст. 332 КПК України, 42 –  інші причини (хвороба судді та інші). Відносно 11-ти обвинувачених та 7-ми свідків та потерпілих судом застосовано примусові приводи.

        Щодо справ позовного провадження (звіт форми 2-Ц) необхідно зазначити, що за 2015 рік  із 238 цивільних справ позовного провадження, що перебували в суді у звітному періоді, найбільше надійшло справ по спорах, що  виникають із сімейних правовідносин – 91 ( розірвання шлюбу – 39, стягнення аліментів –38, про встановлення батьківства – 1, про позбавлення батьківських прав – 5, про виключення запису з актового запису про народження, про усунення перешкод у спілкуванні з дитиною  та інші - 9). Значну частину становлять справи по спорах  про спадкове право – надійшло у звітному періоді 75, а також спори, що виникають із договорів  – 31.     В порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року спостерігається незначне зменшення надходження позовних заяв – 245 у  2014 році.

         Проблем при складанні звіту не виникало. Але слід зазначити, що в довідці до звіту мали б відображатися показники не тільки по справах позовного провадження, але й окремого, що давало б можливість більш детальніше відображати всі справи, розгляд по яких відкладено.

         Із порушенням процесуальних строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України,  цивільні справи чи матеріали не розглядалися.

         За 2015 рік до суду надійшло 14 апеляційних скарг по 14-ти цивільних справах. Всі скарги направлені до апеляційного суду. З них 9 справ станом на кінець звітного періоду повернулася – скасовано 3 рішення, змінено 1, решта - без змін, 5 справ не повернулися з апеляційного суду.

         По обліку судового збору в звіті форми 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» відображено відомості щодо справляння судового збору та пільги щодо сплати судового збору. Так, із  150 позовних заяв майнового характеру, що надійшли до суду у звітному періоді, по розрахунковій сумі судового збору 93555 грн., по 93 позовних заявах фактично сплачено судового збору на суму 62399 грн, ( з них повернуто ухвалами суду 1602 грн. по 5-ти справах), по 39 справах присуджено за рішенням суду в Державний бюджет 2236 грн. судового збору,  по 53 справах позивачі звільнені від сплати на суму 27385 грн  відповідно до ст. 5 ЗУ «Про судовий збір». Всього фактично сплачено 132775 грн судового збору при подачі до суду по всіх категоріях справ.

         Порівняно з аналогічним минулорічним звітним періодом спостерігається як збільшення надходжень справ цивільного судочинства, про адміністративні правопорушення, так і сплачених до бюджету сум судового збору.

         З 22 адміністративних справ ( відповідно до КАС України – форма 2-А), що перебували в провадженні Сосницького райсуду в 2015 році, 18 справ закінчено провадженням з прийняттям постанов, 4 – в залишку.

Щодо якості розгляду адміністративних справ слід зазначити, що з 15-ти оскаржених та направлених до апеляційного суду рішень по 14-ти справах повернулися 14 справ, по яких скасовані 5 рішень (4 постанови та 1 ухвала) по 4 справах, залишено без змін 10 рішень по 10 справах.

В звіті форми 3 «Звіт про розгляд судами справ про адміністративні правопорушення та щодо осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності» відображено 255 справ про адміністративні правопорушення, що перебували в провадженні, з яких  протягом  звітного періоду розглянуто 224, повернуто на до оформлення 29, в залишку – 2. З усіх категорій справ найбільше адмінматеріалів до суду надійшло за ст. 130 КУпАП, а саме: перебувало в провадженні 78 справ, розглянуто 64, повернуто для належного оформлення 13, 1 – в залишку. В порівнянні з  2014 роком (перебувало в провадженні 366 справ) спостерігається зменшення надходження адміністративних матеріалів до суду.

За результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення на 188 осіб були накладені такі види адміністративних стягнень:  104 штрафів на суму 95477 грн., 13 - позбавлення спеціального права, звання, 43 – громадські роботи, 28 – адміністративні арешти. Як додаткові стягнення по по 38 справах застосовано конфіскація предмета, грошей, по 1-й – оплатне вилучення предмета.

Відносно 15 неповнолітніх осіб застосовано заходи впливу, передбачені ст. 24-1 КУпАП.

         За результатами розгляду матеріалів про адміністративні правопорушення відносно 21 особи провадження  закриті.

На кінець звітного періоду залишилася нерозглянутими 2 справи про адміністративні правопорушення.

1 постанова оскаржена, справа направлена до апеляційного суду. В результаті розгляду апеляційним судом  постанова змінена.

         Проаналізувавши розділ 1 (дані щодо виконавчих документів, виданих судом ) звіту форми 4 (звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині майнових стягнень), слід вказати, що в звітному періоді нинішнього року видано судом 301 виконавчий документ на суму 122529 грн., тоді як у   2014 році судом видано 359 виконавчих документів на суму 178312 грн. 

          Починаючи з 1-го січня 2014 року щоквартально судами  до ТУ ДСА України у Чернігівській області надається інформація про кількість сформованих карток (відповідно до п. 4.2 Інструкції) Починаючи з першого кварталу 2013 року відповідно до наказу ДСА України № 95 від 25.05.2011 року та змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, Сосницький райсуд  за 1 квартал,  півріччя,  9 місяців та рік подає звіт форми 6-8 «Про кількість осіб, засуджених, виправданих, справи щодо яких закрито, неосудних, до яких застосовано примусові заходи медичного характеру та види кримінального покарання».  При складанні даного звіту питань, які б потребували додаткових роз’яснень, не виникало.

         Незначні труднощі, які виникали при формуванні звітів форми 1-1 та 4, були вирішені шляхом  виправлення технічних помилок у статкартках та звернення до служби  техпідтримки (ДПІСС).

Протягом звітного періоду судом надавалася інформація про розгляд  справ та акти звірки за певними показниками  до Сосницького районного управління статистики, до Сосницької районної прокуратури, до Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області та інших установ.

  До апеляційного суду Чернігівської області щомісячно направляється інформація щодо строків розгляду по кримінальних та цивільних справах.       

         Для оперативного та достовірного відображення даних у всіх формах звітів слід усім відповідальним  працівникам, на яких покладено обов’язки по первинному обліку справ та матеріалів і статистичної звітності в суді, достовірно й точно вносити інформацію по справах у статкартках, своєчасно ознайомлюватися з інформацією про поновлення КП документообігу суду «Д-3», чітко дотримуватися вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційному суді міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, інших нормативних актів.

 

 

Голова Сосницького районного суду                                                І.А. Смаль

05.01.2016  року           

Вик.  Морус О.М., 2-02-24