flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду за 1-ше півріччя 2015 року

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду

за 1-ше півріччя 2015 року         

         Наказом ДСА України від  05.06.2006 року  № 55 (в редакції Наказу ДСА України від 02.07.2012 року №  73 ) зі змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 82 від 17.06.2010 року «Про затвердження форми звітності № 1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ» та Інструкції щодо її заповнення і подання», наказом ДСА України № 41 від 22.03.2013 року, наказом ДСА України № 153 від 21.11.2012 року, наказом ДСА України № 172 від 21.12.2012 року затверджені форми статистичних звітів за формами 1, 1-1, 1-ОП, 1-1-ОП, 1-Л 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6-8, 10 (судовий збір), які подаються загальними районними судами до ТУ ДСА областей України в електронному та паперовому вигляді у строки відповідно до графіків подачі звітів, затверджених наказом обласних ТУ ДСА України, за допомогою комп’ютерної програми документообігу в судах «Д-3».  

    Протягом 1-го півріччя 2015 року працівники Сосницького райсуду проводили внесення даних по справах усіх категорій до комп’ютерної програми документообігу суду «Д-3» .

         Сосницьким районним судом складені та направлені в електронному та паперовому вигляді до ТУ ДСА України у Чернігівській області відповідно до вищезазначених наказів та листа ТУ ДСА України в Чернігівській області № 02-20/3685/15-вих від 30.06.2015 року всі вищевказані форми статистичних звітів 03 липня 2015 року про роботу суду за  1-ше півріччя 2015 року.

         Перед формуванням звітів було проведено перевірку правильності та достовірності внесеної до КП «Д-3» інформації відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах  міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затверджене рішенням РС України № 25 від 02.02.2015 року, по всіх категоріях справ, тому відображені дані відповідають фактичним.

         У  формі 1-1 статзвіту «Звіт судів першої інстанції про розгляд матеріалів кримінального провадження»  відображено кількість та результати розгляду кримінальних проваджень відповідно до КПК України 2012 року.

         Так, у першому розділі даного звіту відображено  загальні дані по справах кримінального провадження, зокрема, з обвинувальним актом, справах у порядку виконання судових рішень, справах за клопотаннями слідчого, прокурора та інші.

         Найбільша кількість кримінальних проваджень (розділ 2), що надійшли та розглянуті за звітний період, обліковані за ст. 185 КК України – перебувало в провадженні 25 кримінальних проваджень щодо 25 осіб, з яких на кінець звітного періоду 24 розглянуті.         

         Застосовано 3 запобіжних заходи слідчими суддями  (розділ 5 звіту).

         За оскарженими 3-ма вироками 3 справи щодо 3-х осіб направлено до апеляційного суду. З них скасованих немає. 1 вирок змінено, 2 інші справи не повернуті з апеляційного суду.

Відповідно до звіту за формою 1-1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами матеріалів кримінального провадження» наростаючим підсумком за 1-ше півріччя 2015 року  перебувало в провадженні 48 матеріалів, з яких 46 розглянуто.

 Загальна кількість проваджень, розгляд яких відкладався, становить 9. По кримінальних провадженнях за звітний період відображено 26 фактів відкладення розгляду справ із причин: 4– неприбуття обвинуваченого, 6 – неприбуття свідків (потерпілих), 1 – підготовки захисту обвинуваченого від зміненого обвинувачення, 3 – проведення експертизи у випадках та порядку, передбачених ст. 332 КПК України, 12 –  інші причини (хвороба судді, за клопотанням прокурора, виклик свідків). Відносно 4-х обвинувачених та 4-х свідків судом застосовано примусові приводи.

         Щодо справ позовного провадження (зі звіту форми 2-Ц) необхідно зазначити, що за 1-ше півріччя 2015 року  із 114 цивільних справ позовного провадження, що перебували в суді у звітному періоді, найбільше надійшло справ по спорах, що  виникають із сімейних правовідносин – 49 ( розірвання шлюбу – 21, стягнення аліментів –20, про встановлення батьківства – 1, про позбавлення батьківських прав – 3, про встановлення батьківства - 1). Значну частину становлять справи по спорах  про спадкове право – надійшло у звітному періоді 24, а також спори, що виникають із договорів  – 10. В порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року у 1-му півріччі 2015 року спостерігається зменшення надходження позовних заяв – 145 цивільних справ позовного провадження перебували в провадженні суду в 1-му півріччі 2014 року.

         Проблем при складанні звіту не виникало. Але слід зазначити, що в довідці до звіту мали б відображатися показники не тільки по справах позовного провадження, але й окремого, що давало б можливість більш детальніше відображати всі справи, розгляд по яких відкладено. Також було б корисно збільшити кількість рядків, що деталізують причини відкладення згідно переліку, що застосовується при складанні технологічного документу «Внесення дат слухання».     

         Із порушенням процесуальних строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України,  цивільні справи чи матеріали не розглядалися.

         За 1-ше півріччя 2015 рік до суду надійшло 3 апеляційні скарги по 3-х цивільних справах. Всі скарги направлені до апеляційного суду. З них 1справа станом на кінець звітного періоду повернулася – рішення залишено без змін, 2 справи не повернулися з апеляційного суду.

         По обліку судового збору в звіті форми 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» відображено відомості щодо справляння судового збору та пільги щодо сплати судового збору. Так, із  61 позовної заяви майнового характеру, що надійшла до суду у звітному періоді, по розрахунковій сумі судового збору 30075 грн., по 33позовних заявах фактично сплачено судового збору на суму 14140 грн, ( з них повернуто ухвалами суду 1602 грн. по 5-ти справах), по 22 справах присуджено за рішенням суду в Державний бюджет 5487 грн. судового збору,  по 27 справах позивачі звільнені від сплати на суму 15936 грн  відповідно до ст. 5 ЗУ «Про судовий збір». Всього фактично сплачено 27039 грн судового збору при подачі до суду по всіх категоріях справ.

         Порівняно з аналогічним минулорічним звітним періодом спостерігається як збільшення надходжень справ цивільного судочинства, про адміністративні правопорушення, так і сплачених до бюджету сум судового збору.

         З 12 адміністративних справ ( відповідно до КАС України – форма 2-А), що перебували в провадженні Сосницького райсуду в 1-му півріччі 2015 року, всі справи закінчено провадженням з прийняттям постанов.

Щодо якості розгляду адміністративних справ слід зазначити, що з 11-ти оскаржених та направлених до апеляційного суду рішень по 9 справах повернулися 10 по 9-ти справах, з них скасоване 1 рішення по 1 справі, залишено без змін 9 рішень по 8 справах, не повернулася з апеляційного суду 1 справа.

В звіті форми 3 «Звіт про розгляд судами справ про адміністративні правопорушення та щодо осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності» відображено 137 справ про адміністративні правопорушення, що перебували в провадженні, з яких розглянуто 122 протягом  звітного періоду. З усіх категорій справ найбільше адмінматеріалів до суду надійшло за ст. 130 КУпАП, а саме: перебувало в провадженні 44 справи, розглянуто 36, повернуто для належного оформлення 6. В порівнянні з   1-м півріччям 2014 перебувало в провадженні 189 справ) спостерігається зменшення надходження адміністративних матеріалів до суду.

За результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення на 97 осіб були накладені такі види адміністративних стягнень:  57 штрафів на суму 44103 грн., 5 - позбавлення спеціального права, звання, 19 – громадські роботи, 16 – адміністративні арешти. Як додаткові стягнення по по 18-ти справах застосовано конфіскація предмета, грошей.

Відносно 10 неповнолітніх осіб застосовано заходи впливу, передбачені ст. 24-1 КУпАП.

         За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення відносно 15 осіб провадження у справах закриті.

На кінець звітного періоду залишилася нерозглянутими 2 справи про адміністративні правопорушення.

1 постанова оскаржена, справа направлена до апеляційного суду. В результаті розгляду апеляційним судом  постанова змінена.

         Проаналізувавши розділ 1 (дані щодо виконавчих документів, виданих судом ) звіту форми 4 (звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині майнових стягнень), слід вказати, що в звітному періоді нинішнього року видано судом 167 виконавчих документів на суму 59546 грн., тоді як у  1-му півріччі 2014 року судом видано 104 виконавчих документів на суму 86776 грн. 

         Відповідно до «Інструкції щодо формування картки картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження» (далі – Інструкція), затвердженої наказом ДСА України № 169 від05.12.2013 року формуються  картки в КП «Діловодство загальних судів» на осіб, вироки ( постанови, ухвали ) по яких набрали законної сили. На основі вищезазначених карток в попередніх звітних періодах щомісяця складалися звіти та подавалися до ТУ ДСА України у Чернігівській області. Починаючи з 1-го січня 2014 року щоквартально судами  до ТУ ДСА України у Чернігівській області надається інформація про кількість сформованих карток (відповідно до п. 4.2 Інструкції) Починаючи з першого кварталу 2013 року відповідно до наказу ДСА України № 95 від 25.05.2011 року та змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, Сосницький райсуд  щоквартально, за півріччя, за 9 місяців та рік подає звіт форми 6-8 «Про кількість осіб, засуджених, виправданих, справи щодо яких закрито, неосудних, до яких застосовано примусові заходи медичного характеру та види кримінального покарання».  При складанні даного звіту питань, які б потребували додаткових роз’яснень, не виникало.

         Незначні труднощі, які виникали при формуванні звітів форми 1-1 та 4, були вирішені шляхом звернення до служби  підтримки (ДПІСС).

Протягом звітного періоду судом надавалася інформація про розгляд  справ та акти звірки за певними показниками  до Сосницького районного управління статистики, до Сосницької районної прокуратури, до Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області та інших установ.

  До апеляційного суду Чернігівської області щомісячно направляється інформація щодо строків розгляду по кримінальних та цивільних справах. 

         Для оперативного та достовірного відображення даних у всіх формах звітів слід усім відповідальним  працівникам, на яких покладено обов’язки по первинному обліку справ та матеріалів і статистичної звітності в суді, достовірно й точно вносити інформацію по справах у статкартках, своєчасно ознайомлюватися з інформацією про поновлення КП документообігу суду «Д-3», чітко дотримуватися вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційному суді міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, інших нормативних актів.

 

 

Голова Сосницького районного суду                                                І.А. Смаль

02.07.2015 року             

Вик.  Морус О.М., 2-02-24