flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду за 2017 рік

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду

за 2017 рік        

 

         Наказом ДСА України від  05.06.2006 року  № 55 (в редакції Наказу ДСА України від 24.04.2014 року №  50 ) зі змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 172 від 21.12.2012 року «Про затвердження форми звітності № 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» (в редакції наказу ДСА України № 126 від 07.08.2015 року), наказом ДСА України № 41 від 22.03.2013 року, наказом ДСА України № 158 від 21.11.2012 року (в редакції наказу № 52 від 24.04.2014 року), наказом ДСА України № 51 від 29.04.2009 року (в редакції наказу № 51 від 24.04.2014 року), наказом ДСА України від 09.03.2017 року № 311 «Про затвердження форми звіту місцевих загальних судів про розгляд судових справ»  затверджені форми статистичних звітів:

         1, 1-1, 1-мзс,1-Л 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6-8, 10 (судовий збір), які подаються загальними районними судами до ТУ ДСА областей України в електронному та паперовому вигляді у строки відповідно до графіків подачі звітів, затверджених наказом обласних ТУ ДСА України, за допомогою комп’ютерної програми документообігу в судах «Д-3».

        Протягом 2017 року працівники Сосницького райсуду проводили внесення даних по справах усіх категорій до автоматизованої системи документообігу суду «Д-3».

         Починаючи з першого півріччя 2016 року запроваджено направлення статистичних звітів у електронному вигляді з електронно-цифровим підписом.

         Сосницьким районним судом складені та направлені до ТУ ДСА України у Чернігівській області відповідно до вищезазначених наказів та листа ТУ ДСА України в Чернігівській області № 02-20/1358/17-вих від 26.12.2017 року всі вищевказані форми статистичних звітів 04 січня 2018 року про роботу суду за  2017 рік.

         Перед формуванням звітів було проведено перевірку правильності та достовірності внесеної до АСДС «Д-3» інформації відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням РС України № 25 від 02.02.2015 року, по всіх категоріях справ, тому відображені дані відповідають фактичним.

У  формі1-1 звіту «Звіт судів першої інстанції про розгляд матеріалів кримінального провадження»  відображено кількість та результати розгляду кримінальних проваджень відповідно до КПК України 2012 року.

         Так, у першому розділі даного звіту відображено  загальні дані по справах кримінального провадження, зокрема, з обвинувальним актом, справах у порядку виконання судових рішень, справах за клопотаннями слідчого, прокурора та інші.

         Найбільша кількість кримінальних проваджень (розділ 2), що надійшли та розглянуті за звітний період, обліковані за ст. 185 КК України – перебувало в провадженні 47 кримінальних проваджень щодо 52 осіб, з яких на кінець звітного періоду 35 справ розглянуто, 12- залишок.   

         Застосовано 90 запобіжних заходів слідчими суддями  (розділ 5 звіту): 9 – особисте зобов’язання, 8 – тримання під вартою, 1-домашній арешт, 1- дозвіл на затримання, 1- продовження строку тримання під вартою, 35- проведення обшуку житла, 26- тимчасовий доступ до речей, 5- арештів майна, 4- інші клопотання.

         З оскаржених 11 вироків по  9-ти провадженнях вироки переглянуті апеляційним судом, з них скасованих - 2, без змін - 7.

         Щодо справ позовного провадження (зі звіту форми 2-Ц) необхідно зазначити, що за 2017 рік  із 374 цивільних справ позовного провадження, що перебували в суді у звітному періоді, найбільше надійшло справ по спорах про спадкове право – надійшло у звітному періоді 147. Значну частину становлять справи, що  виникають із сімейних правовідносин – 76 ( розірвання шлюбу – 35, стягнення аліментів – 35, про позбавлення батьківських прав – 2), а також спори, що виникають із договорів  – 49. В порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року у 2017 році спостерігається збільшення надходження позовних заяв – 300 цивільних справ позовного провадження перебували в провадженні суду в  2016 році.

         Із порушенням процесуальних строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України,  цивільні справи чи матеріали не розглядалися.

         За 2017 рік до суду надійшло 11 апеляційних скарг по 11-ти цивільних справах. Всі скарги направлені до апеляційного суду. З них 9 справ станом на кінець звітного періоду повернулися після розгляду апеляційним судом –  по 2-х справах рішення скасовані, 4 - без змін, 1- повернуто без розгляду, 1- закрито апеляційне провадження, 1 – відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

         По обліку судового збору в звіті форми 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» відображено відомості щодо справляння судового збору та пільги щодо сплати судового збору. Так, із  219 позовних заяв майнового характеру, що надійшли до суду у звітному періоді, по розрахунковій сумі судового збору 216605 грн., по 127 позовних заявах фактично сплачено судового збору на суму 141837грн, ( з них повернуто ухвалами суду 15591 грн. по 11-ти справах), по 39 справах присуджено за рішенням суду в Державний бюджет 25878 грн. судового збору,  по 42справах позивачі звільнені від сплати на суму 27840 грн. відповідно до ст. 5 ЗУ «Про судовий збір». Всього фактично сплачено 310797  грн. судового збору при подачі до суду по всіх категоріях справ.

         Порівняно з аналогічним минулорічним звітним періодом спостерігається як збільшення надходжень справ цивільного судочинства, про адміністративні правопорушення, так і сплачених до бюджету сум судового збору.

         З 75 адміністративних справ ( відповідно до КАС України – форма 2-А), що перебували в провадженні Сосницького райсуду в 2017 році, 56 справ закінчено провадженням, з яких із прийняттям постанов - 54. Не розглянуті на кінець звітного періоду 19 справ.

Щодо якості розгляду адміністративних справ слід зазначити, що з 26-х оскаржених та направлених до апеляційного суду переглянуті рішення по 18 справах, з яких 13 залишені без змін, 4 – скасовані, 1- відмовлено в відкритті провадження. 5 адміністративних справ направлено до Вищого адміністративного суду України

В звіті форми 3 «Звіт про розгляд судами справ про адміністративні правопорушення та щодо осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності» відображено 244 справ про адміністративні правопорушення, що перебували в провадженні, з яких розглянуто 225, 12 повернуто для належного оформлення протягом  звітного періоду. З усіх категорій справ найбільше адмін. матеріалів до суду надійшло за ст. 130 КУпАП, а саме: перебувало в провадженні 56 справ, розглянуто 44.

В порівнянні з   2016-м (перебувало в провадженні 239 справи) спостерігається збільшення  надходження адміністративних матеріалів до суду.

За результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення на 172 особи були накладені такі види адміністративних стягнень:  124 штрафів на суму 362794 грн.,   57 – громадські роботи, 5 – адміністративні арешти. Як додаткові стягнення по  39-х справах застосовано конфіскація предмета, грошей.

Відносно 11 неповнолітніх осіб застосовано заходи впливу, передбачені ст. 24-1 КУпАП.

         За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення відносно 28 осіб провадження у справах закриті.

На кінець звітного періоду залишилася нерозглянутими 12 справ про адміністративні правопорушення.

         Проаналізувавши розділ 1 (дані щодо виконавчих документів, виданих судом ) звіту форми 4 (звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині майнових стягнень), слід вказати, що в звітному періоді нинішнього року видано судом 226 виконавчих документів на суму 239556 грн., тоді як у  2016 році - 259 виконавчих документів на суму 383061 грн.

         Відповідно до «Інструкції щодо формування картки  на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження» (далі – Інструкція), затвердженої наказом ДСА України № 169 від05.12.2013 року формуються  картки в КП «Діловодство загальних судів» на осіб,вироки ( постанови, ухвали ) по яких набрали законної сили. Починаючи з 1-го січня 2014 року щоквартально судами  до ТУ ДСА України у Чернігівській області надається інформація про кількість сформованих карток (відповідно до п. 4.2 Інструкції) Починаючи з першого кварталу 2013 року відповідно до наказу ДСА України № 95 від 25.05.2011 року та змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, Сосницький райсуд  щоквартально, за півріччя, за 9 місяців та рік подає звіт форми 6-8 «Про кількість осіб, засуджених, виправданих, справи щодо яких закрито, неосудних, до яких застосовано примусові заходи медичного характеру та види кримінального покарання».  При складанні даного звіту питань, які б потребували додаткових роз’яснень, не виникало.

         Протягом звітного періоду судом надавалася інформація про розгляд  справ та акти звірки за певними показниками  до Сосницького районного управління статистики, до Сосницької районної прокуратури, до Сосницького ВП Менського ВП ГУНП України в Чернігівській області та інших установ.

  До Апеляційного суду Чернігівської області щомісячно направляється інформація щодо строків розгляду по кримінальних та цивільних справах.       

         Для оперативного та достовірного відображення даних у всіх формах звітів слід усім відповідальним  працівникам, на яких покладено обов’язки по первинному обліку справ та матеріалів і статистичної звітності в суді, достовірно й точно вносити інформацію по справах у статкартках, своєчасно ознайомлюватися з інформацією про поновлення КП документообігу суду «Д-3», чітко дотримуватися вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційному суді міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, інших нормативних актів.

 

 

Голова Сосницького районного суду                                                І.А. Смаль

04.01.2018 року            

Вик.  Морус О.М., 2-02-24