flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду за 1-ше півріччя 2017 року

А Н А Л І З

обліково-статистичної роботи Сосницького районного суду

за 1-ше півріччя 2017 року

 

         Наказом ДСА України від  05.06.2006 року  № 55 (в редакції Наказу ДСА України від 24.04.2014 року №  50 ) зі змінами «Про затвердження форми звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо заповнення і подання», затвердженими наказом ДСА України № 61 від 25.04.2013 року, відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 172 від 21.12.2012 року «Про затвердження форми звітності № 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» (в редакції наказу ДСА України № 126 від 07.08.2015 року), наказом ДСА України № 41 від 22.03.2013 року, наказом ДСА України № 158 від 21.11.2012 року (в редакції наказу № 52 від 24.04.2014 року), наказом ДСА України № 51 від 29.04.2009 року (в редакції наказу № 51 від 24.04.2014 року), наказом ДСА України від 09.03.2017 року № 311 про затвердження форми звіту місцевих загальних судів про розгляд судових справ  затверджені форми статистичних звітів:

 1, 1-1, 1-мзс, 1-Л, 2-А, 2-Ц, 3, 4, 6-8, 10 (судовий збір), які подаються загальними районними судами до ТУ ДСА областей України в електронному вигляді у строки відповідно до графіків подачі звітів, затверджених наказом обласних ТУ ДСА України, за допомогою комп’ютерної програми документообігу в судах «Д-3».  

    Протягом 1-го півріччя 2017 року працівники Сосницького райсуду проводили внесення даних по справах усіх категорій до автоматизованої системи документообігу суду «Д-3» .

    Починаючи з першого півріччя 2016 року запроваджено направлення статистичних звітів у електронному вигляді з електронно-цифровим підписом.

         Сосницьким районним судом складені та направлені до ТУ ДСА України у Чернігівській області відповідно до вищезазначених наказів та листа ТУ ДСА України в Чернігівській області № 02-18/646/17-вих від 21.06.2017 року всі вищевказані форми статистичних звітів 07 липня 2017 року про роботу суду за  1-ше півріччя 2017 року.

         Перед формуванням звітів було проведено перевірку правильності та достовірності внесеної до АСДС «Д-3» інформації відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах  міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затверджене рішенням РС України № 25 від 02.02.2015 року, по всіх категоріях справ, тому відображені дані відповідають фактичним.

         У  формі 1-1 звіту «Звіт судів першої інстанції про розгляд матеріалів кримінального провадження»  відображено кількість та результати розгляду кримінальних проваджень відповідно до КПК України 2012 року.

         Так, у першому розділі даного звіту відображено  загальні дані по справах кримінального провадження, зокрема, з обвинувальним актом, справах у порядку виконання судових рішень, справах за клопотаннями слідчого, прокурора та інші.

         Найбільша кількість кримінальних проваджень (розділ 2), що надійшли та розглянуті за звітний період, обліковані за ст. 185 КК України – перебувало в провадженні 25 кримінальних проваджень щодо 29 осіб, з яких на кінець звітного періоду 18 справ розглянуто.        

         Застосовано 6 запобіжних заходів слідчими суддями  (розділ 5 звіту): 3 – особисте зобов’язання, 3 – тримання під вартою.

         З оскаржених 6-ти вироків 4 справи щодо 4-х осіб розглянуті апеляційним судом, з них скасовано 1 вирок, 3 – без змін, 2 не повернулися з апеляційного суду.

         Щодо справ позовного провадження (зі звіту форми 2-Ц) необхідно зазначити, що за 1-ше півріччя 2017 року  із 181 цивільної справи позовного провадження, що перебували в суді у звітному періоді, найбільше надійшло справ по спорах  про спадкове право – надійшло у звітному періоді 61 та  справ по спорах, що  виникають із сімейних правовідносин – 43 ( розірвання шлюбу – 20, стягнення аліментів – 20. В порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року у 1-му півріччі 2017 року спостерігається збільшення надходження позовних заяв – 118 цивільних справ позовного провадження перебували в провадженні суду в 1-му півріччі 2016 року.

         Із порушенням процесуальних строків, встановлених Цивільним процесуальним кодексом України,  цивільні справи чи матеріали не розглядалися.

         За 1-ше півріччя 2017 року до суду надійшло 4 апеляційні скарги по 4-х цивільних справах. Всі скарги направлені до апеляційного суду. З них 2справи станом на кінець звітного періоду повернулися після розгляду апеляційним судом з залишеними без змін рішеннями, 2 не повернулися до суду.

         По обліку судового збору в звіті форми 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» відображено відомості щодо справляння судового збору та пільги щодо сплати судового збору. Так, із  96 позовних заяв майнового характеру, що надійшли до суду у звітному періоді, по розрахунковій сумі судового збору 88186 грн., по 45 позовних заявах фактично сплачено судового збору на суму 47690 грн, ( з них повернуто ухвалами суду 6951 грн. по 5-ти справах), по 20 справах присуджено за рішенням суду в Державний бюджет 13238 грн. судового збору,  по 25 справах позивачі звільнені від сплати на суму 16960 грн  відповідно до ст. 5 ЗУ «Про судовий збір». Всього фактично сплачено 123100 грн судового збору при подачі до суду по всіх категоріях справ.

         Порівняно з аналогічним минулорічним звітним періодом спостерігається збільшення надходжень справ цивільного судочинства і сплачених до бюджету сум судового збору.

         З 32 адміністративних справ ( відповідно до КАС України – форма 2-А), що перебували в провадженні Сосницького райсуду в 1-му півріччі 2017 року, 30 справ закінчено провадженням з прийняттям постанов, 2 справи не розглянуті.

Щодо якості розгляду адміністративних справ слід зазначити, що з 14-ти оскаржених та направлених до апеляційного суду рішення по 14 справах повернулися, з них 11 залишені без змін, 2 скасовані, 1 апеляційна скарга повернута апелянту.

В звіті форми 3 «Звіт про розгляд судами справ про адміністративні правопорушення та щодо осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності» відображено 138 справ про адміністративні правопорушення, що перебували в провадженні, з яких розглянуто 127 (в тому числі 6 повернуто для належного оформлення) протягом  звітного періоду. З усіх категорій справ найбільше адмінматеріалів до суду надійшло за ст. 173-2 КУпАП, а саме: перебувало в провадженні 30 справ, всі розглянуто. В порівнянні з   1-м півріччям 2016 року (перебувало в провадженні 112 справ) спостерігається збільшення надходження адміністративних матеріалів до суду.

За результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення на 99 осіб були накладені такі види адміністративних стягнень:  66 - штраф на суму 176797 грн.,  30 – громадські роботи, 3 – адміністративні арешти. Як додаткові стягнення щодо  22-х осіб застосовано конфіскація предмета, грошей.

Відносно 7 неповнолітніх осіб застосовано заходи впливу, передбачені ст. 24-1 КУпАП.

         За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення відносно 15 осіб провадження у справах закриті.

На кінець звітного періоду залишилася нерозглянутими 11 справ про адміністративні правопорушення.

         Проаналізувавши розділ 1 (дані щодо виконавчих документів, виданих судом ) звіту форми 4 (звіт щодо звернення до виконання рішень судів у частині майнових стягнень), слід вказати, що в звітному періоді нинішнього року видано судом 105 виконавчих документів на суму 78710 грн., тоді як у  1-му півріччі 2016 року -118 виконавчих документів на суму 35804 грн. 

         Відповідно до «Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження» (далі – Інструкція), затвердженої наказом ДСА України № 169 від05.12.2013 року формуються  картки в КП «Діловодство загальних судів» на осіб, вироки ( постанови, ухвали ) по яких набрали законної сили. Сосницький райсуд  за півріччя  та рік подає звіт форми 6-8 «Про кількість осіб, засуджених, виправданих, справи щодо яких закрито, неосудних, до яких застосовано примусові заходи медичного характеру та види кримінального покарання».  При складанні даного звіту питань, які б потребували додаткових роз’яснень, не виникало.       

Протягом звітного періоду судом надавалася інформація про розгляд  справ та акти звірки за певними показниками  до Сосницького районного управління статистики, до Сосницької районної прокуратури, до Сосницького РВ УМВС України в Чернігівській області та інших установ.

  До апеляційного суду Чернігівської області щомісячно направляється інформація щодо строків розгляду по кримінальних та цивільних справах. 

         Для оперативного та достовірного відображення даних у всіх формах звітів слід усім відповідальним  працівникам, на яких покладено обов’язки по первинному обліку справ та матеріалів і статистичної звітності в суді, достовірно й точно вносити інформацію по справах у обліково-статистичні картки, своєчасно ознайомлюватися з інформацією про поновлення КП документообігу суду «Д-3», чітко дотримуватися вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційному суді міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, інших нормативних актів.

 

Голова Сосницького районного суду                                                І.А. Смаль

Вик.  Морус О.М., 2-02-24

06.07.2017 року